שלום לחברות וחברי קהילת לימודי צעירוּת,
שמחות לפרסם את הגיליון השני של עד 35 – ידיעון דו חודשי על הנעשה במחקר ובשדה בתחום לימודי צעירוּת.
את הגיליון השני אנחנו פותחות בהרהור על ההגדרה "חוקר/ת צעירוּת" (youth scholar).
מי מכןם מגדירות ומגדירים את עצמם כחוקרי צעירוּת?
מאז הקמתה של הקהילה לפני כשנתיים, יוצא לנו לא פעם לפגוש בחוקרות וחוקרים שאוכלוסיית מחקרןם המרכזית היא צעירות וצעירים אך הם אינם מגדירות ומגדירים את עצמןם כחוקרי צעירוּת אלא כמי שחוקרות וחוקרים אתניות, מגדר, עבריינות וכיו"ב. כיוון שתחום הידע "לימודי צעירוּת" הוא אינטרדיסיפלינארי במהותו ומתבונן באופן שבו צעירוּת באה לידי ביטוי במוסדות השונים, ביחסים בין דוריים, במצבי חיים שונים ובכלל זה מצבי סיכון, בתרבות, בפסיכולוגיה ועוד ועוד, נשאלת השאלה מתי צעירוּת הופכת להיות מה שמגדיר את המחקר שלנו ו/או אותנו כחוקרות וחוקרים.
מבחינתנו, להיות חוקרות צעירוּת זה להתבונן בגיל כקטגוריה מרכזית ולבחון את האופנים שבהם קטגוריה זו מצטלבת עם קטגוריות זהות אחרות כמו מגדר, אתניות, יכולת גופנית (ableism), השתייכות לאומית, דת, מעמד ועוד; ודרך החוויות שהצטלבויות אלה מייצרות אל מול מוסדות חברתיים ויחסים שונים בתרבויות שונות. במובן זה, מחקר צעירוּת עשוי להשתנות בין מדינה למדינה ובין תרבות לתרבות, אפילו בתוך משפחות או במסגרת מצבי חיים שונים.
נשמח לשמוע איך אתןם מגדירים מחקר צעירוּת, אם וכיצד אתןם ממקמות וממקמים את עצמכןם בתוכו. כתבו לנו בקבוצת הגוגל של הקהילה.
מי שטרם הצטרפו מוזמנות ומוזמנים לפנות אלינו: roni2011eyal@gmail.com | beerlibby@gmail.com
נשתמע,
ד"ר רוני איל-לובלינג וד"ר ליבי באר
יו"ריות קהילת לימודי צעירוּת – האגודה הסוציולוגית הישראלית
לגיליון הראשון לחצו כאן