הקהילה ללימודי מוגבלות באגודה הסוציולוגית הישראלית, בהובלה משותפת עם המרכז ללימודי מוגבלות באוניברסיטה העברית, המשיכה בשנת 2021 לקדם את מיקומם של לימודי מוגבלות בתוך הדיסציפלינה הסוציולוגית והמחקר החברתי. בשנה זו הקהילה קיימה מושב ייעודי בכנס האגודה, וכן החלה בשיתוף פעולה עם קהילה נוספת באגודה, קהילת סביבה וחברה, במטרה לייצר שיח על החיבורים החשובים והמעניינים בין הקהילות.
המושב של קהילת לימודי מוגבלות בכנס השנתי של האגודה הסוציולוגית הישראלית עסק בהשפעות הייחודיות של משבר מגפת הקורונה על אנשים עם מוגבלות. תחת הכותרת: "אתגרים, מאבקים ותמיכות: מוגבלות בזמן משבר", הציגו במושב: מעיין פיין, שמרית פרינס-אנגלסמן ושושנה לוביש-עומר את מחקרן על בוגרים עם מוגבלות באומנה בתקופת הקורונה; איילת גור וטלי נוי-הינדי על תפקודם של מרכזים למשפחות לילדים עם מוגבלות בזמן המשבר ותרומתם להפחתת המצוקה והגברת איכות החיים המשפחתיים; ובשמת בר-נדב על המאבק במסמך התיעדוף של משרד הבריאות. בתום שלושת ההרצאות, מגיב המושב, ד"ר רוני הולר, התייחס לתופעות הנלוות של המשבר בקרב אנשים עם מוגבלות, הן בעקבות כשלים בהחלטות מדיניות בנוגע למתן, שינוי או הפסקת שירותי רווחה, בריאות וחינוך והן בעקבות התמודדויות חדשות אל מול ריחוק חברתי וצורך בדרכי תקשורת חדשות.
בנוסף, קהילת לימודי מוגבלות שיתפה פעולה עם מושב אחר בכנס, בשם "משפחה בימי קורונה: אתגרים והתמודדויות". במושב זה הציגו ד"ר ליטל ברלב וד"ר גבי אדמון-ריק את מחקרן, אשר בחן את השלכות המשבר על אנשים עם מוגבלות והוריהם.
לסיום, קהילת לימודי מוגבלות החלה בשיתוף פעולה עם קהילת סביבה וחברה ויחד עם המרכז ללימודי מוגבלות הקמנו קבוצת קריאה בנושא מוגבלות, סביבה וחברה. המפגש הראשון של קבוצת הקריאה התקיים בחודש ספטמבר 2021 והתבסס על טקסט חלוצי של איליי קלייר, אשר עוסק בשאלות סביב מה נחשב לנורמלי ומהו החריג, והציפייה לריפוי ושיקום הן של מערכות אקולוגיות והן של האדם. במפגש התייחסו נציגי שתי הקהילות לטקסט והובילו דיון פורה בין כלל המשתתפים.
להורדת הסיכום לחצו כאן